lahaine.org

compartir

                          

Dirección corta: https://lahaine.org/fS4b

convertir a:
Convertir a ePub  ePub        Convertir a pdf  pdf

  tamaño texto

  enviar          imprimir


traductor

24/05/2020 :: Nacionales PP.Catalans

[Cat/Cast] El turisme o la vida?

x CUP
Otra sociedad es posible, con una economía que garantice el bienestar y la dignidad de las personas, que no fomente el lucro de la minoría

Catala

La Comissió Europea (CE) ha triat promoure “corredors segurs” per al negoci turístic en lloc de “corredors segurs” per a treballadores i refugiades. Ha tirat a la paperera l’Emergència Climàtica i s’ha oblidat dels paradisos fiscals que aprofiten les grans companyies turístiques i de transport aeri. Renuncia a aprofitar la crisi del COVID19 per engegar el camí cap al decreixement turístic i la protecció social per al 99% de les persones. 

Si com tothom sap el turisme no és un servei essencial ni necessari, per què es reactiva el sector des de la CE (mesures 13 de maig de 2020)? Per que representa el deu per cent del PIB de la Unió Europea i garantir els guanys de les grans empreses és més important que garantir la salut de les persones. La darrera crisi del 2008, ja ens la varen fer pagar al poble i ara ho volen tornar a fer. Sense cap visió de futur ara que sabem que l’increment del nivell del mar reduirà dràsticament l’oferta de sol i platja en les properes dècades.

Mantenir camps de refugiats en condicions infrahumanes (en plena pandèmia), mantenir les classes populars amb retallades de sous, increment de l’atur, dificultats habitacionals, amb serveis públics deficients,... és justificable en nom del bé de tots. Mentre tant la CE amb la complicitat dels Estats (que ja estan destinant ajudes al sector turístic) pren mesures per garantir la continuïtat sense interrupcions dels transport terrestre, fluvial, marítim i aeri per que són de vital importància pel mercat, així es reprenen viatges suprimint el control de fronteres interiors, es restableixen els transports a tota la Unió Europea i es recuperen els serveis turístics. Si abans la prioritat era rescatar els bancs, ara sembla que la CE prioritza les transnacionals hoteleres i de l’aviació que fan el seu agost en paradisos fiscals i contribueixen decisivament al caos climàtic.

Aquestes mesures exposen a totes i en primer lloc, a les treballadores del sector.
Res pot aturar el lucre, ni la vida de les persones.
Des de la CUP hem defensat, defensem i defensarem que la vida és el centre.
Una altra societat és possible, amb una economia que garanteixi el benestar i la dignitat de les persones, que no fomenti el lucre de la minoria sinó els drets de la majoria a la sanitat, l’ensenyament, l’habitatge, … i que tingui en compte la protecció davant l’Emergència Climàtica.
Entre totes, tot.

Grup de Treball de Turisme de la CUP

Castellano

La Comisión Europea (CE) ha elegido promover “corredores seguros” para el negocio turístico en lugar de “corredores seguros” para trabajadoras y refugiadas. Ha echado a la papelera la Emergencia Climática y se ha olvidado de los paraísos fiscales que aprovechan las grandes compañías turísticas y de transporte aéreo. Renuncia a aprovechar la crisis del COVID19 para poner en marcha el camino hacia el decrecimiento turístico y la protección social para el 99% de las personas.

Si como todo el mundo sabe el turismo no es un servicio esencial ni necesario, por qué se reactiva el sector desde la CE (medidas 13 de mayo de 2020)? Por que representa el diez por ciento del PIB de la Unión Europea y garantizar las ganancias de las grandes empresas es más importante que garantizar la salud de las personas. La última crisis del 2008, ya nos la hicieron pagar en el pueblo y ahora lo quieren volver a hacer. Sin ninguna visión de futuro ahora que sabemos que el incremento del nivel del mar reducirá drásticamente la oferta de sol y playa en las próximas décadas.

Mantener campos de refugiados en condiciones infrahumanas (en plena pandemia), mantener las clases populares con recortes de sueldos, incremento del paro, dificultades habitacionales, con servicios públicos deficientes,... es justificable en nombre del bien de todos. Mientras tanto la CE con la complicidad de los Estados (que ya están destinando ayudas al sector turístico) toma medidas para garantizar la continuidad sin interrupciones de los transporte terrestre, fluvial, marítimo y aéreo por que son de vital importancia por el mercado, así se retoman viajes suprimiendo el control de fronteras interiores, se restablecen los transportes a toda la Unión Europea y se recuperan los servicios turísticos. Si antes la prioridad era rescatar los bancos, ahora parece que la CE prioriza las transnacionales hoteleras y de la aviación que hacen su agosto en paraísos fiscales y contribuyen decisivamente al caos climático.

Estas medidas exponen a todas y en primer lugar, a las trabajadoras del sector.
Nada puede parar el lucro, ni la vida de las personas.
Desde la CUP hemos defendido, defendemos y defenderemos que la vida es el centro.
Otra sociedad es posible, con una economía que garantice el bienestar y la dignidad de las personas, que no fomente el lucro de la minoría sino los derechos de la mayoría a la sanidad, la enseñanza, la vivienda, … y que tenga en cuenta la protección ante la Emergencia Climática.
Entre todas, todo.

Grupo de Trabajo de Turismo de la CUP

compartir

                          

Dirección corta: https://lahaine.org/fS4b

 

Contactar con La Haine

Envíanos tus convocatorias y actividades!

 

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License    [ Clave pública PGP ] ::

Principal