[Cat/Cast] “El 9N és irrenunciable, ara cal fer-lo irreversible”
Vallet ha emplazado las fuerzas sociales, sindicales y políticas a “garantizar el referéndum “tanto sí como no”
Catalan
“Desobeirem el TC per obeir al doble 80%: 80% de suport social, 80% de suport parlamentari a la Llei de Consultes”
En roda de premsa celebrada avui pels diputats Isabel Vallet i David Fernàndez al Parc de l'Espanya Industrial, i en el decurs del Consell Polític de les Candidatures d'Unitat Popular, la CUP ha anunciat “que no contempla cap altra opció que la celebració de la consulta el proper 9N”. “La consulta” ha manifestat David Fernàndez “ja és imprescindible, irrenunciable i inevitable; ara cal fer-la irreversible””
Pel portaveu, la CUP, “la prohibició de la consulta no és cap escenari nou i estava previst des del minut zero” i, per tant, “no coneixem cap millor alternativa que la desobediència institucional i civil al major atac a la democràcia que ha patit aquest país des del final de la dictadura franquista”. “Que quedi clar”, ha reblat, “que la CUP desobeirà obertament el TC per obeir la legitimitat i legalitat catalana; desobeirem una imposició política antidemocràtica per obeir el doble 80%: el 80% de suport social a la consulta i el 80% que, ahir mateix, va rebre la Llei de Consultes al Parlament de Catalunya”.
Resposta com a poble i mobilitzacions
En aquest sentit, Isabel Vallet ha recordat que si “la prohibició neix de la voluntat política, fer-la o no fer-la també”, bo i recordant que “totes les garanties democràtiques ja hi són: tècniques, logístiques i polítiques”. Vallet ha emplaçat les forces socials, sindicals i polítiques a “garantir el referèndum “tant sí com no” i “articular una resposta com a país, com a societat i com a poble, proporcional a la prohibició política del Tribunal Constitucional” .
La diputada ha detallat que ens esperen 50 dies frenètics que comencen avui mateix amb la signatura del Compromís de Gramanet, on diferents espais donaran suport explícit a la celebració del Referèndum; la determinació municipalista que arrenca el 22 de setembre als Ajuntaments que aprovin mocions de suport a la consulta i concentracions populars massives als ajuntaments el dia de la suspensió de la Llei de consultes i del decret de convocatòria per part del Tribunal Constitucional com a tret de sortida “per a garantir de totes totes del compliment del mandat popular”, que l'esquerra independentista impulsa en el marc de la campanya Desobeïm.

Castellano
En rueda de prensa celebrada hoy por los diputados Isabel Vallet y David Fernàndez al Parque del España Industrial, y en el decurso del Consejo Político de las Candidaturas de Unidad Popular, la CUP ha anunciado “que no contempla ninguna otra opción que la celebración de la consulta el próximo 9N”. “La consulta” ha manifestado David Fernàndez “ya es imprescindible, irrenunciable e inevitable; ahora hay que hacerla irreversible””
Por el portavoz, la CUP, “la prohibición de la consulta no es ningún escenario nuevo y estaba previsto desde el minuto cero” y, por lo tanto, “no conocemos ninguna mejor alternativa que la desobediencia institucional y civil al mayor ataque a la democracia que ha sufrido este país desde el final de la dictadura franquista”. “Que quede claro”, ha remachado, “que la CUP desobedecerá abiertamente el TC para obedecer la legitimidad y legalidad catalana; desobedeceremos una imposición política antidemocrática para obedecer el doble 80%: el 80% de apoyo social a la consulta y el 80% que, ayer mismo, recibió la Ley de Consultas al Parlamento de Cataluña”.
Respuesta como pueblo y movilizaciones
En este sentido, Isabel Vallet ha recordado que si “la prohibición nace de la voluntad política, hacerla o no hacerla también”, bono y recordando que “todas las garantías democráticas ya están: técnicas, logísticas y políticas”. Vallet ha emplazado las fuerzas sociales, sindicales y políticas a “garantizar el referéndum “tanto sí como no” y “articular una respuesta como país, como sociedad y como pueblo, proporcional a la prohibición política del Tribunal Constitucional” .
La diputada ha detallado que nos esperan 50 días frenéticos que empiezan hoy mismo con la firma del Compromiso de Gramanet, donde diferentes espacios apoyarán explícito a la celebración del Referéndum; la determinación municipalista que arranca el 22 de septiembre a los Ayuntamientos que aprueben mociones de apoyo a la consulta y concentraciones populares masivas en los ayuntamientos el día de la suspensión de la Ley de consultas y del decreto de convocatoria por parte del Tribunal Constitucional como pistoletazo de salida “para garantizar de todas todas del cumplimiento del mandato popular”, que la izquierda independentista impulsa en el marco de la campaña Desobedecemos.







