Desobeïm! Per uns Països Catalans socialistes i feministes
La Izquierda Independentista de Mallorca, como cada año, reafirmamos nuestro compromiso a impulsar y participar la lucha
Catalan
El 31 de desembre és pel nostre poble una data que representa quelcom que les classes dominants sempre ens han negat: la nostra pertinença a la catalanitat, als Països Catalans. La nostra Diada és per tant un gest que ens permet reivindicar Mallorca i el seu poble treballador com a realitat sotmesa a la triple opressió que representen l’espanyolisme, el capitalisme i el patriarcat.
Aquest 2014 ha estat un any de continuades agressions contra les classes populars de la nostra illa. Hem vist com el conflicte educatiu s’ha allargat per la intransigència ultraespanyolista del Partit Popular, com els conflictes laborals s’han anat succeint, com l’església catòlica ha atacat les qui lluiten pels drets de la dona, i com l’especulació ha tornat a posar el nostre territori al seu punt de mira. Nous i vells atacs que una vegada més han trobat respostes. Els millors exemples: el TIL i la reforma de la Llei d’Avortament, que han caigut en mig de contundents mobilitzacions populars.
En definitiva, aquest any ens ha demostrat la importància i la eficàcia de les mobilitzacions populars àmplies i enfrontades als interessos de l’estat. També, però, s’ha vist més que mai la necessitat de vehicular un bloc polític que pugui esdevenir l’eina de canvi que el nostre poble necessita. Davant els cants de sirena del nacionalisme autonomista o d’una esquerra espanyolista que no reconeix la nostra realitat nacional, la Unitat Popular com a eina de canvi i transformació real, com a eina de ruptura.
L’Esquerra Independentista de Mallorca, com cada any, reafirmam el nostre compromís a impuslar i participar la lluita des de tots els fronts per caminar cap a la independència dels Països Catalans i la construcció del socialisme feminista. Ja sigui davant acomiadaments a una empresa, els assassinats masclistes que enguany s’han eduït les vides de tres mallorquines, la destrucció d’un altre espai natural, les operacions policials contra el jovent lluitador, els atacs del feixisme espanyolista…davant qualsevol agressió de qualsevol tipus d’agressió, hi serem.
Avui com ahir, la victòria del nostre poble, tant a Mallorca com a la resta dels Països Catalans, passa per construir el nostre propi camí. Un camí que no pot passar pel marc legal dels estats espanyol i francès, sinó que implica practicar la desobediència en tots els àmbits. Només així podrem avançar cap a la plena sobirania, construcció del socialisme i la destrucció del patriarcat.
Desobeïm per uns Països Catalans independents, socialistes i feministes!

Castellano
El 31 de diciembre es por nuestro pueblo una fecha que representa algo que las clases dominantes siempre nos han negado: nuestra pertenencia a la catalanidad, en los Países Catalanes. Nuestra Fiesta es por lo tanto un gesto que nos permite reivindicar Mallorca y su pueblo trabajador como realidad sometida a la triple opresión que representan el españolismo, el capitalismo y el patriarcado.
Este 2014 ha sido un año de continuadas agresiones contra las clases populares de nuestra isla. Hemos visto como el conflicto educativo se ha alargado por la intransigencia ultraespañolista del Partido Popular, como los conflictos laborales se han ido sucediendo, como la iglesia católica ha atacado quienes luchan por los derechos de la mujer, y como la especulación ha vuelto a poner nuestro territorio a su punto de mira.
Nuevos y viejos ataques que una vez más han encontrado respuestas. Los mejores ejemplos: el TIL y la reforma de la Ley de Aborto, que han caído en medio de contundentes movilizaciones populares.
En definitiva, este año nos ha demostrado la importancia y la eficacia de las movilizaciones populares amplias y enfrentadas a los intereses del estado. También, pero, se ha visto más que nunca la necesidad de vehicular un bloque político que pueda acontecer la herramienta de cambio que nuestro pueblo necesita. Ante los cantos de sirena del nacionalismo autonomista o de una izquierda españolista que no reconoce nuestra realidad nacional, la Unidad Popular como herramienta de cambio y transformación real, como herramienta de ruptura.
La Izquierda Independentista de Mallorca, como cada año, reafirmamos nuestro compromiso a impulsar y participar la lucha desde todos los frentes para andar hacia la independencia de los Países Catalanes y la construcción del socialismo feminista. Ya sea ante despidos a una empresa, los asesinados machistas que este año han terminado con las vidas de tres mallorquinas, la destrucción de otro espacio natural, las operaciones policiales contra la juventud luchadora, los ataques del fascismo españolista…ante cualquier agresión de cualquier tipo de agresión, estaremos.
Hoy como ayer, la victoria de nuestro pueblo, tanto en Mallorca como el resto de los Países Catalanes, pasa para construir nuestro propio camino. Un camino que no puede pasar por el marco legal de los estados español y francés, sino que implica practicar la desobediencia en todos los ámbitos. Sólo así podremos avanzar hacia la plena soberanía, construcción del socialismo y la destrucción del patriarcado.
Desobedecemos por unos Países Catalanes independientes, socialistas y feministas!







