lahaine.org
Nacionales PP.Catalans :: 11/09/2011

Dinero público para la fiesta taurina si, para la investigación científica no

Iniciativa Animalista
Prioridades e intereses de las administraciones al descubierto.

[Català]

Diners públics per a la festa taurina si, per a la investigació científica no. Prioritats i interessos de les administracions al descobert.

Segons les estadístiques de la Conselleria de Governació de la Generalitat Valenciana, entre gener i agost de 2011 s’han fet 370 festes de bous al carrer més que al mateix període de l’any anterior. El total és de 4.387 actes organitzats de maltractament al carrer: vaquetes, bous, embolats, amb corda, amb puntes, etc.

Sense comptar assegurança i ambulància, i només si els animals torturats són llogats, una vesprada de vaquetes costa al voltant de 1.000€, i una jornada completa amb bou per la nit es situa al voltant dels 3.800€. És a dir, que el total gastat està molt, molt per damunt del 4’3 milions d’euros en dos terços d’un any de crisi econòmica com és el 2011.

El mateix dia, hem sabut que dimitia la cúpula científica del centre d’investigació Príncep Felip de València. El motiu ha estat la supressió del programa de medicina regenerativa per part del Ministeri de Ciència i Innovació, dotat amb 1’75 milions d’euros. El Ministeri, que comunicà aquesta decisió el juny, al·lega que la Generalitat Valenciana incompleix el pacte d’estabilitat sobre dèficit i deute públic.

El moviment animalista ha estat atacat per les seues crítiques a les pràctiques generalitzades de vivisecció al Príncep Felip, critiques que senyalaven, demagògicament, cap a les persones malaltes que esperen noves respostes mèdiques. Però l’animalisme, partidari del progrés i la investigació sobre bases ètiques, rebutja que el lamentable espectacle dels bous siga una prioritat que xucla milions i milions d’euros de les arques públiques a través de subvencions i ajudes de tota mena que arriben, malgrat els intents de negació de les associacions taurines, de totes les administracions (local, provincial, autonòmica i estatal) i que contribueix injustificadament a la multiplicació del dèficit i el deute. Una prioritat que passa per davant de la investigació científica, com ha quedat palès.

També hem sabut que, el dia 3 de setembre, es suspengué la correguda de bous anunciada a Requena, i que comptava amb un cartell important (El Cordovès, El Fandi i David Mora). El motiu oficial fou el mal estat de la plaça per la pluja, però hi ha testimonis que qüestionen aquest motiu i apunten que la venda de localitats estava per sota de la meitat de l’aforament i que, en cas d’haver-se celebrat, l’organització hauria patit fortes pèrdues. És altre exemple que sense diners públics, la tortura taurina és inviable en totes les seues formes.

I també hem sabut que el bou Ratón, amb un currículum de 2 persones mortes i 5 de ferides, genera gran expectació i fins i tot mobilitza mitjans de comunicació estrangers. El morbo forma part de la festa, que continua xuclant diners enviant un munt de persones ferides a una sanitat cada vegada més malmesa i abandonada amb l’excusa de la crisi.

Aquesta és la realitat, i es pot conèixer amb un sol diari a les mans. Tota la informació era, a seccions diferents, al diari Las Províncias[1] de València d’ahir, 07.09.2011.


[Castellano]

Según las estadísticas de la Consejería de Gobernación de la Generalitat Valenciana, entre enero y agosto de 2011 se han hecho 370 fiestas de toros en la calle más que en mismo periodo del año anterior. El total es de 4.387 actos organizados de maltrato en la calle: vaquillas, toros, embolados, con cuerda, con puntas, etc.

Sin contar seguro y ambulancia, y sólo si los animales torturados son alquilados, una tarde de vaquillas cuesta alrededor de 1.000 €, y una jornada completa con toro por la noche se sitúa alrededor de los 3.800 €. Es decir, que el total gastado está muy, muy por encima del 4'3 millones de euros en dos tercios de un año de crisis económica como es el 2011.

El mismo día, hemos sabido que dimitía la cúpula científica del centro de investigación Príncipe Felipe de Valencia. El motivo ha sido la supresión del programa de medicina regenerativa por parte del Ministerio de Ciencia e Innovación, dotado con 1'75 millones de euros. El Ministerio, que comunicó esta decisión en junio, alega que la Generalitat Valenciana incumple el pacto de estabilidad sobre déficit y deuda pública.

El movimiento animalista ha sido atacado por sus críticas a las prácticas generalizadas de vivisección al Príncipe Felipe, críticas que señalaban, demagógicamente, hacia las personas enfermas que esperan nuevas respuestas médicas. Pero el animalismo, partidario del progreso y la investigación sobre bases éticas, rechaza que el lamentable espectáculo de los toros sea una prioridad que chupa millones y millones de euros de las arcas públicas a través de subvenciones y ayudas de todo tipo que llegan, a pesar de los intentos de negación de las asociaciones taurinas, de todas las administraciones (local, provincial, autonómica y estatal) y que contribuye injustificadamente a la multiplicación del déficit y la deuda. Una prioridad que pasa por delante de la investigación científica, como ha quedado patente.

También hemos sabido que, el día 3 de septiembre, se suspendió la corrida de toros anunciada en Requena, y que contaba con un cartel importante (El Cordobés, El Fandi y David Mora). El motivo oficial fue el mal estado de la plaza por la lluvia, pero hay testimonios que cuestionan este motivo y apuntan que la venta de localidades estaba por debajo de la mitad del aforo y que, en caso de haberse celebrado , la organización habría sufrido fuertes pérdidas. Es otro ejemplo de que sin dinero público, la tortura taurina es inviable en todas sus formas.

Y también hemos sabido que el toro Ratón, con un currículo de 2 personas muertas y 5 heridas, genera gran expectación e incluso moviliza medios de comunicación extranjeros. El morbo forma parte de la fiesta, que continúa chupando dinero enviando un montón de personas heridas en una sanidad cada vez más deteriorada y abandonada con la excusa de la crisis.

Esta es la realidad, y se puede conocer con un solo diario en las manos. Toda la información estaba, en secciones diferentes, en el diario Las Provincias de Valencia de ayer, 07.09.2011.

 

Contactar con La Haine

 

La Haine - Proyecto de desobediencia informativa, acción directa y revolución social

::  [ Acerca de La Haine ]    [ Nota legal ]    Creative Commons License ::

Principal