[Fotos] Proyecto de eliminación del barrio barcelonés Bon Pastor

[Català]
Ahir dimecres uns treballadors del Patronat han tapiat una casa del Bon Pastor ón s'havia instal•lat una familia del barri, una noia jove, embaraçada, nascuda a les Cases Barates, amb el seu marit.
Patronat i Associació de Veïns han enganyat a aquesta família, convencent-los amb mentides a marxar-se de la casa, així el Patronat ha pogut estalviar-se les costes d'un judici legal per a desallotjar-los. Van dir-li que tot el que passés a la casa sería responsabilitat seva, i que haurien de pagar pels habitants anteriors de la casa.
Aquesta casa, que els assalariats del Patronat ja han vandalitzat per dintre, forma part de la QUARTA FASE D'ENDERROCS, per lo tant es quedarà ALMENYS 10 ANYS TANCADA, provocant insalubritat i inseguretat pels veïns de les cases del voltant.
A les Cases Barates de Bon Pastor segueixen vivint més de 600 families, tot i que el Patronat intenta amb qualsevol excusa que deixin les seves cases, per estalviar-se indemnitzacions i reallotjaments. De les 784 que hi havia, les primeres 145 van enderrocar-se al 2007, amb un brutal desallotjament d'algunes famílies que demanaven una indemnització. Les properes 192 seràn enderrocades a finals de 2010; i les últimes dues fases, amb la crisis econòmica actual, tardaràn dècades en acabar-se.
Les cases barates de Bon Pastor és el més gran dels barris de edificació horitzontal de Barcelona. Una anomalia urbanística que afavoreix la vida social i la comunitat entre veïns, però que el mercat immobiliari no pot tolerar. L'Ajuntament va signar el seu enderrocament complet el 2003; el 2007 van tirar les primeres 150 cases. Segons els plans urbanístics, en nou o deu anys el barri desapareixerà del tot. L'associació Avis del Barri des de fa molts anys lluita per a què les condicions del reallotjament com a mínim no siguin perjudicials per als inquilins de renda antiga.
[Castellano]
Ayer miércoles unos trabajadores del Patronato han tapiado una casa del Buen Pastor donde se había instalado una familia del barrio, una chica joven, embarazada y nacida en las Casas Baratas, con su marido.
Patronato y la Asociación de Vecinos han engañado a esta familia, convenciéndoles con mentiras para marcharse de la casa. Así el Patronato ha podido ahorrarse las costas de un juicio legal para desalojarlos. Les dijeron que todo lo que pasara en la casa sería responsabilidad suya, y que deberían pagar por los habitantes anteriores de la casa.
Esta casa, que los asalariados del Patronato ya han vandalizado por dentro, forma parte de la CUARTA FASE DE DERRIBOS, por lo tanto se quedará AL MENOS 10 AÑOS CERRADA, provocando insalubridad e inseguridad para los vecinos de las casas de alrededor.
En las Casas Baratas de Bon Pastor siguen viviendo más de 600 familias, aunque el Patronato intenta con cualquier excusa que dejen sus casas, para ahorrarse indemnizaciones y realojos. De las 784 que había, las primeras 145 derrocaron al 2007, con un brutal desalojo de algunas familias que pedían una indemnización. Las próximas 192 serán derribadas a finales de 2010, y las últimas dos fases, con la crisis económica actual, tardarán décadas en terminarse.
Las casas baratas de Bon Pastor es el más grande de los barrios de edificación horizontal de Barcelona. Una anomalía urbanística que favorece la vida social y la comunidad entre vecinos, pero que el mercado immobiliario no puede tolerar. El Ayuntamiento firmó su derribo completo en 2003; en 2007 tiraron las primeras 150 casas. Según los planes urbanísticos, en nueve o diez años el barrio desaparecerá del todo. La asociación Avis del Barri desde hace muchos años lucha para qué las condiciones del realojo por lo menos no sean perjudiciales para los inquilinos de renta antigua.





Más información y fotos: http://bonpastor.noblogs.org
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/396959/index.php







