Sobre el juicio contra Amadeu Casellas, en el que le condenan a 3 años de prisión

[Català]
L’Audiència Nacional ha condemnat Amadeu Casellas, ex-pres que ja ha complert més de 25 anys, i a una dona a tres anys de presó, suposadament per intentar introduir heroïna en un vis a vis al centre penitenciari de Quatre Camins. Segons informen les agències, “la sentència declara provats els fets, que van tenir lloc el 6 d’abril del 2008, quan l’acusada va sol•licitar veure el seu marit en un vis a vis i els Mossos d’Esquadra van procedir a efectuar-li un escorcoll superficial. En aquest moment, la dona, “amb símptomes de nerviosisme”, va fer aigües i va entregar als agents dues paperines d’heroïna que pretenia passar a Casellas. La Audiència entén que la companya d’Amadeu “va ser convençuda per Casellas”.
Segons ha informat Amadeu a La Haine-Barcelona, el judici i el procés en general han estat una farsa. Per començar, ha assenyalat que la dona a la qual acusen no és ni tan sols la seva esposa, i que l’Audiència Nacional de Barcelona els condemna sense probes, sense acceptar les que ells han presentat i sense investigar res. En un primer moment, tal com ens ha explicat, els Mossos van declarar que la substància era de color blanc cristal•lí i que va donar positiu com a cocaïna. Més endavant, passa a ser marró i dona positiu com a heroïna. Posteriorment, passa de ser un paquet a ser-ne dos. Amadeu recalca que ell no té cap relació amb aquest paquet, i que tampoc hi ha cap indici d’aquest vincle. Les proves que va aportar la defensa d’Amadeu no van ser considerades vàlides. Es va demanar que s’ensenyessin les suposades trucades que va fer la dona, a la qual cosa van respondre que no és rellevant, tal com han fet amb la resta de proves.
Amadeu ens ha informat que es va recórrer la sentència al Tribunal Suprem i que, si no l’accepten –de la qual cosa està quasi segur–, i en el cas hipotètic que el condemin, al•legaria que ell ha complert 8 anys de més, raó per la qual li haurien de restar aquests 3. De la mateixa manera, ha explicat que no pensa deixar d’anunciar totes les injustícies presents al Sistema Penitenciari, com ara que al gent amb diners i recursos que hagi comès delictes greus demostrats estiguin en llibertat, mentre que les persones que no en tenen han de cumplir les seves penes, molts cops sense indicis de ser culpables. Ha posat per exemples el cas Gürtel, Lasa i Zabala, els mossos gravats amb càmeres mentre torturaven a comissaria, etc. Va dir que no entenia la passivitat actual de la gent davant tots aquests fets; es preguntava de què tenien por si cada vegada tenim menys coses a perdre. Ha denunciat, també, que el sistema penitenciari serveix per a eliminar la gent que pensa de manera diferent i va remarcar que si no van aconseguir fer-lo callar mentre era a la presó, això és, molt més exposat, molt menys ho faran ara que és al carrer. No l’espantaran, va dir. I, amb aquest judici, és precisament això el que pretenen.
[Castellano]
La Audiencia Provincial ha condenado a Amadeu Casellas, expreso que ha cumplido más de 25 años en prisión, y a una mujer a tres años de cárcel supuestamente por intentar introducir heroína en un vis a vis en la cárcel de Quatre Camins. Según noticias de agencias, "la sentencia declara probados los hechos, que tuvieron lugar el 6 de abril de 2008, cuando la acusada solicitó ver a su marido en un vis a vis y los Mossos d’Esquadra se dispusieron a hacer un registro superficial. En ese momento, la mujer, “con síntomas de nerviosismo”, se desmoronó y entregó a los agentes dos papelinas de heroína que pretendía pasar a Casellas. La Audiencia entiende que la compañera de Amadeu “fue convencida” por Casellas".
Según informa Amadeu a La Haine-Barcelona, el juicio y todo el proceso ha sido una farsa. Primero, señaló que la mujer a la que acusan ni siquiera es su esposa y que la Audiencia Provincial de Barcelona les condena sin pruebas y sin aceptar las suyas ni investigar nada. Según nos contó, en un primer momento los Mossos declararon que era blanco cristalino y que daba como positivo cocaína. A continuación, la sustancia sería marrón y daría como positivo heroína. Posteriormente, pasa de ser un paquete a ser dos. Amadeu señala que él no tiene ninguna relación con ese paquete, ni hay ningún indicio de esa relación. Las pruebas que aportaba la defensa de Amadeu no fueron dadas por válidas. Se pidió que se demostrasen las llamadas que dicen que le realiza a la mujer, contestándole a ello que no es relevante, al igual hicieron con el resto de las pruebas.
Amadeu nos informó de que la sentencia se va a recurrir al Tribunal Supremo y que si no lo aceptan, algo de lo que está casi seguro, y en el caso hipotético de que le condenen demandaría que él a cumplido 8 años de más, por lo que le tendrían que restar estos 3. Así mismo, explicó que no va a dejar de denunciar todas las injusticias que existen en torno al Sistema Penitenciario como, por ejemplo, que la gente con dinero y recursos que haya cometido delitos graves demostrados se encuentren en libertad y las personas que carecen de ellos tengan que cumplir sus condenas, muchas veces sin indicios de ser culpables. Puso como ejemplos el caso Gürtel, Lasa y Zabala, los Mossos grabados con cámaras torturando en comisaría, etc. Señaló, que no entendía la actual pasividad de la gente ante todos estos hechos, porque tienen miedo si cada vez tenemos menos cosas que perder. También denunció que el sistema penitenciario sirve para eliminar a la gente que piensa diferente y señaló que si no consiguieron silenciarle cuando estaba en prisión, es decir, mucho más expuesto, mucho menos lo van a hacer ahora estando en la calle. No le van a asustar, dijo. Y es esto mismo, con este juicio, lo que pretenden.
Comunicado de Amadeu Casellas sobre la sentencia de la Audiencia







